Poranne słońce nieśmiało przedziera się przez
konstrukcję
szklanego pawilonu na terenach wystawienniczych w Lipsku,
które akurat gościły międzynarodową wystawę samochodową AMI
2006
|
Bodaj najciekawsze na targach były samochody,
których
nie ogląda się na drogach: studyjne projekty. Na zdjęciu: Concept Car
Exelero z Fuldy, który na eksperymentalnych oponach Fulda
Carat
Exelero Reifen 1. maja 2005 osiągnął prędkość 351.45 km/h [1]
|
Concept Car Exelero
|
Kolejny studyjny samochód: SUV (Sport
Utility Vehicle) Karmann SUC
|
Castagna Imperial Landaulet (Carrozzeria Castagna,
Milano, Włochy): 820 KM, 300 km/h [1]
|
Castagna ARIA: 720 KM, 320 km/h, wysokość zaledwie
1240 mm [1]. Uwagę zwraca szyba przednia, przechodząca w dach
|
Audi też pokazało coś nietypowego: Audi RSQ z napędem
turbinowym. Moc i prędkość maksymalna na razie nie znana :-).
Samochód został zrobiony na potrzeby hollywoodzkiego filmu
"I,
Robot", którego akcja rozgrywa się w 2035 roku [1]
|
Ten ciekawy "kartonowy" samochód nie miał,
niestety, żadnej tabliczki informacyjnej
|
Przednie reflektory niczym karabiny maszynowe:
Rinspeed
Senso z firmy Rinspeed AG ze Szwajcarii. Silnik Porsche Boxter S o mocy
250 KM pozwala jechać temu pojazdowi 250 km/h [1]
|
Wizja Peugeota miejskiego kabrioleciku: Les City Toys,
Kart
up. Ten niewinnie wyglądający samochodzik ma silnik V6 o mocy 207 KM. i
osiąga... a właśnie, tego akurat nie wiadomo, jaką prędkość on
właściwie osiąga [1]
|
Mały przerywnik: architektura budynków
targowych
była, moim zdaniem, równie interesująca, jak te studyjne
samochody
|
Jeszcze raz Les City Toys, Kart up
|
Bertone Jet 2: wizja Bertone samochodu Aston Matrin
Vanquish. 457 KM, prędkość maksymalna nie znana... [1]
|
A to Mini z troszkę większym bagażnikiem
|
Był Bertone, nie mogło nie być Pininfariny:
samochodzik Nido. To nic, że bez silnika - najważniejsze, że ładny
|
Wiesmann GT z silnikiem BMW V8 (367 KM, 280 km/h).
Każdy
samochód tego producenta z Duelmen jest robiony ręcznie pod
dyktando klienta [1]
|
Jakby na potwierdzenie powyższych słów:
Wiesmann Roadster MF3
|
Ten samochód, przygotowany przez EDAG
Engineering +
Design AG z Fuldy ma śmieszną nazwę: Edag Cinema 7D (jakby
3D już
dawno nie wystarczało). Słówko Cinema nie jest tu
wszelako
przypadkowe: tylne siedzenia są wyżej, niż przednie - aby pasażerowie z
tyłu mogli tak samo podziwiać drogę przed samochodem, jak ci z przodu.
Moc i prędkość - nie znana (prawdopodobnie to auto jeszcze nie ma
silnika)
|
"Kosmiczne" przejście do następnej hali
|
Ha, moja miłość: Fiat Panda, wersja MultiEco. W końcu
2006
roku wchodzi do produkcji seryjnej. Źródłem napędu jest
silnik
na gaz ziemny i benzynę
|
Panda MultiEco wewnątrz
|
Fiat Panda Monster - gdy trzeba zjechać na bezdroża
|
Niemiecka premiera Opla GT [szanowni Państwo
Poloniści:
wiem, że nazwy samochodów pisze się małymi literami, ale -
przez
szacunek dla twórców tych samochodów i
twórców ich nazw - jakoś nie potrafię]
|
Samochody na gaz ziemny (CNG) miały swoje oddzielne
stoisko. W tle - tablica z cenami różnych paliw
|
Saab 93 z ciekawą stylizacją tylnych świateł
|
Renault przyciągał gości targowych prawdziwym
samochodem F1
|
Seat Altea różni się od Leona... a nie,
przepraszam.
Seat Leon różni się od Altei głównie... klamką
tylnych
drzwi
|
Seat Altea w pięknej hiszpańskiej czerwieni
|
Premiera Skody Roomster
|
A oto i ten samochód. Z zewnątrz bardzo
ciekawy, ale wewnątrz żadna rewelacja
|
Jeszcze raz Renault
|
Na deser zostawiłem sobie tuning
|
Golf z drzwiami a la Lambo
|
No proszę, jakie śliczne może być BMW wewnątrz
|
Przymierzałem się do zdjęcia Trabiego GT, gdy nagle
przed
obiektyw wpakowała mi się ta dziewczyna. Mój aparat
(fotograficzny) najwyraźniej preferuje płeć piękną, bo zanim zdążyłem
cokolwiek zrobić, szybciutko zmienił sobie ustawienie ostrości i...
zrobił to oto zdjęcie
|
Kolejna światowa premiera: nowy model Audi TT
|
Szklana hala z zewnątrz
|
Przed halą: staw, przedzielony takim oto -
powiedziałbym -
"anty mostem", którego powierzchnia jest nie powyżej (jak to
na
ogół bywa w przypadku typowych mostów), lecz
poniżej
lustra wody :-)
|
Pożegnalne ujęcie z "anty mostu" na wieżę-symbol
lipskich targów
Opracowanie i zdjęcia: K. Przewoski
Źródła:
[1] tabliczki informacyjne przy samochodach
|