Wystawa samochodów AMI. Lipsk, kwiecień 2006

Liczba obrazków: 39
Data utworzenia : wtorek, 11 kwietnia 2006


thumbs/dsc02419.jpg
Poranne słońce nieśmiało przedziera się przez konstrukcję szklanego pawilonu na terenach wystawienniczych w Lipsku, które akurat gościły międzynarodową wystawę samochodową AMI 2006
thumbs/dsc02420.jpg
Bodaj najciekawsze na targach były samochody, których nie ogląda się na drogach: studyjne projekty. Na zdjęciu: Concept Car Exelero z Fuldy, który na eksperymentalnych oponach Fulda Carat Exelero Reifen 1. maja 2005 osiągnął prędkość 351.45 km/h [1]
thumbs/dsc02422.jpg
Concept Car Exelero
thumbs/dsc02426.jpg
Kolejny studyjny samochód: SUV (Sport Utility Vehicle) Karmann SUC 
thumbs/dsc02432.jpg
Castagna Imperial Landaulet (Carrozzeria Castagna, Milano, Włochy): 820 KM, 300 km/h [1]
thumbs/dsc02436.jpg
Castagna ARIA: 720 KM, 320 km/h, wysokość zaledwie 1240 mm [1]. Uwagę zwraca szyba przednia, przechodząca w dach
thumbs/dsc02440.jpg
Audi też pokazało coś nietypowego: Audi RSQ z napędem turbinowym. Moc i prędkość maksymalna na razie nie znana :-). Samochód został zrobiony na potrzeby hollywoodzkiego filmu "I, Robot", którego akcja rozgrywa się w 2035 roku [1]
thumbs/dsc02443.jpg
Ten ciekawy "kartonowy" samochód nie miał, niestety, żadnej tabliczki informacyjnej
thumbs/dsc02446.jpg
Przednie reflektory niczym karabiny maszynowe: Rinspeed Senso z firmy Rinspeed AG ze Szwajcarii. Silnik Porsche Boxter S o mocy  250 KM pozwala jechać temu pojazdowi 250 km/h [1]
thumbs/dsc02452.jpg
Wizja Peugeota miejskiego kabrioleciku: Les City Toys, Kart up. Ten niewinnie wyglądający samochodzik ma silnik V6 o mocy 207 KM. i osiąga... a właśnie, tego akurat nie wiadomo, jaką prędkość on właściwie osiąga [1]
thumbs/dsc02453.jpg
Mały przerywnik: architektura budynków targowych była, moim zdaniem, równie interesująca, jak te studyjne samochody
thumbs/dsc02454.jpg
Jeszcze raz Les City Toys, Kart up
thumbs/dsc02459.jpg
Bertone Jet 2: wizja Bertone samochodu Aston Matrin Vanquish. 457 KM, prędkość maksymalna nie znana... [1]
thumbs/dsc02460.jpg
A to Mini z troszkę większym bagażnikiem
thumbs/dsc02463.jpg
Był Bertone, nie mogło nie być Pininfariny: samochodzik Nido. To nic, że bez silnika - najważniejsze, że ładny
thumbs/dsc02468.jpg
Wiesmann GT z silnikiem BMW V8 (367 KM, 280 km/h). Każdy samochód tego producenta z Duelmen jest robiony ręcznie pod dyktando klienta [1]
thumbs/dsc02469.jpg
Jakby na potwierdzenie powyższych słów: Wiesmann Roadster MF3
thumbs/dsc02480.jpg
Ten samochód, przygotowany przez EDAG Engineering + Design AG z Fuldy ma śmieszną nazwę: Edag Cinema 7D (jakby 3D już dawno nie wystarczało).  Słówko Cinema nie jest tu wszelako przypadkowe: tylne siedzenia są wyżej, niż przednie - aby pasażerowie z tyłu mogli tak samo podziwiać drogę przed samochodem, jak ci z przodu. Moc i prędkość - nie znana (prawdopodobnie to auto jeszcze nie ma silnika)
thumbs/dsc02481.jpg
"Kosmiczne" przejście do następnej hali
thumbs/dsc02490.jpg
Ha, moja miłość: Fiat Panda, wersja MultiEco. W końcu 2006 roku wchodzi do produkcji seryjnej. Źródłem napędu jest silnik na gaz ziemny i benzynę
thumbs/dsc02492.jpg
Panda MultiEco wewnątrz
thumbs/dsc02496.jpg
Fiat Panda Monster - gdy trzeba zjechać na bezdroża
thumbs/dsc02511.jpg
Niemiecka premiera Opla GT [szanowni Państwo Poloniści: wiem, że nazwy samochodów pisze się małymi literami, ale - przez szacunek dla twórców tych samochodów i twórców ich nazw - jakoś nie potrafię]
thumbs/dsc02516.jpg
Samochody na gaz ziemny (CNG) miały swoje oddzielne stoisko. W tle - tablica z cenami różnych paliw
thumbs/dsc02520.jpg
Saab 93 z ciekawą stylizacją tylnych świateł
thumbs/dsc02527.jpg
Renault przyciągał gości targowych prawdziwym samochodem F1
thumbs/dsc02531.jpg
Seat Altea różni się od Leona... a nie, przepraszam. Seat Leon różni się od Altei głównie... klamką tylnych drzwi
thumbs/dsc02536.jpg
Seat Altea w pięknej hiszpańskiej czerwieni
thumbs/dsc02542.jpg
Premiera Skody Roomster
thumbs/dsc02546.jpg
A oto i ten samochód. Z zewnątrz bardzo ciekawy, ale wewnątrz żadna rewelacja
thumbs/dsc02550.jpg
Jeszcze raz Renault
thumbs/dsc02551.jpg
Na deser zostawiłem sobie tuning
thumbs/dsc02555.jpg
Golf z drzwiami a la Lambo
thumbs/dsc02557.jpg
No proszę, jakie śliczne może być BMW wewnątrz
thumbs/dsc02560.jpg
Przymierzałem się do zdjęcia Trabiego GT, gdy nagle przed obiektyw wpakowała mi się ta dziewczyna. Mój aparat (fotograficzny) najwyraźniej preferuje płeć piękną, bo zanim zdążyłem cokolwiek zrobić, szybciutko zmienił sobie ustawienie ostrości i... zrobił to oto zdjęcie
thumbs/dsc02564.jpg
Kolejna światowa premiera: nowy model Audi TT
thumbs/dsc02577.jpg
Szklana hala z zewnątrz
thumbs/dsc02580.jpg
Przed halą: staw, przedzielony takim oto - powiedziałbym - "anty mostem", którego powierzchnia jest nie powyżej (jak to na ogół bywa w przypadku typowych mostów), lecz poniżej lustra wody :-)
thumbs/dsc02583.jpg
Pożegnalne ujęcie z "anty mostu" na wieżę-symbol lipskich targów

Opracowanie i zdjęcia: K. Przewoski

Źródła:

[1] tabliczki informacyjne przy samochodach